|
Post by Aara S. on Oct 5, 2014 9:38:36 GMT
Olen suunnitellut tästä aika samantyylistä kuin jaosten alaista.
Lisäksi tiedossa olisi ainakin joka viides kuukausi järjestettävä arvokilpailu, johon tarvitsee kilpailuluvan, ja se järjestetään virallisen kilpailuvastaavan toimesta vuokratuissa tiloissa.
Kuten varmaan huomasitte, olen tosiaan saanut pestin kisavastaavana, mutta en tosiaan ikinä pärjäisi ilman teitä, joten: ideoita?
|
|
|
Post by Velma on Oct 5, 2014 9:41:53 GMT
Tuo tasojärjestelmä mistä puhuttiinkin (eli hevosen ja ratsastajan koulutustason sekä kilpailutulosten mukaan eteneminen tallin harjoituskilpailuista kansallisiin asti) sekä reaalin mukaan muutenkin. Eli kilpailuita järjestettäessä otetaan huomioon niin eläinlääkärit kuin osallistumismaksutkin, trailerin vuokrat, bensakulut.. Kaikki mikä liittyy irl- kilpailuihin.
Ja tuo kilpaileminen, eli perus virtuaalihevosethan voivat osallistua elämänsä aikana niin moniin kisoihin kuin ne ilmoitetaan. Reaaliharrastajien tulee ottaa huomioon kilpailujen määrät ja vastaavat. IRL kilparatsun omistaminen ei ole niin yksinkertaista kuin se virtuaalimaailmassa on. Hevosia ei vain tökitä jokaiseen eteen sattuvaan kisaan.
|
|
|
Post by Thalassa on Oct 5, 2014 10:00:56 GMT
Pitäisikö siis perustaa ihan oma sivustonsa tälle kilpailusysteemille (kuten jaoksilla) - eli sivustolla on esimerkiksi tiedot maksetuista/maksamattomista kuluista (Velman em. mainitsemat kulut)? Olisi ehkä helpompi seurata omaa tilannettaan reaaliajassa, jos vaikka on unohtanut jotain ja ihan kilpailukohtaisesti.
|
|
|
Post by Velma on Oct 5, 2014 10:03:48 GMT
Mun mielestä tää koko homma ehkä kaipaisi omaa sivustoaan, en tiedä. Kaipa se olisi selkeämpi. Foorumi sitten tälläiselle keskustelulle, ideoille ja ilmoituksille sekä vaikka kisakutsuille?
|
|
|
Post by Thalassa on Oct 5, 2014 10:11:07 GMT
Olen kyllä samaa mieltä sivuston tarpeesta.. Foorumi lienee hyvä paikka muulle keskustelulle. Sivustosta tullee kuitenkin laaja, mutta voin ilmoittautua vapaaehtoiseksi koodauspuolelle (jos sille on tarvetta).
|
|
|
Post by Velma on Oct 5, 2014 10:21:46 GMT
Juurikin näin. Olisiko se sitten sivusto ja foorumi?
Mahtava juttu! Jos sivusto tulee niin koodareita tosiaan kaipaillaan, itse osaan vain peruskoodailut ja niillä tehdään lähinnä tallien sivuja, ei tälläisiä projekteja. Mutta minäkin voin koodailla jotain. (:
|
|
|
Post by Aara S. on Oct 5, 2014 10:25:09 GMT
Voisin puhua tästä sivustosta Velman kanssa henkilökohtaisesti, kiitos kun mainitsitte! Myös noista hevosten kilpailuttamisesta oli mulla vastaavaa mielessä. Hevosia siis kilpailutettaisiin tavallaan samalla tyylillä kuin porrastetuissa, mutta systeemistä tehtäisiin vähän helpompi niin että jos oma hahmo on VaB-tasoinen lottovoittaja, ei tarvitse kerätä tiettyä pistemäärää vaan voi sijoittuessaan aina jatkaa seuraavalle tasolle.
Muita ehdotuksia? (:
|
|
|
Post by Thalassa on Oct 5, 2014 10:51:48 GMT
Millä tavalla kilpailuissa hevoset sitten pärjäisivät, eli jos on tarpeeksi pisteitä tietyssä ominaisuudessa, pärjää paremmin kuin jokin toinen jolla on vähemmän pisteitä? Vai mennäänkö helpommalla tavalla, eli arvonnalla?
|
|
|
Post by Velma on Oct 5, 2014 10:55:38 GMT
Minä kannatan arvontaa näissä normaalikisoissa, mutta sittenhän on myös irl näitä isompia pistekisoja joihin kuuluu useammat kilpailut eri puolilla Suomea. Nämä voisi jossain vaiheessa ottaa käyttöön.
|
|